Új online e-sportfogadási terméket fejlesztett ki és mutatott be a Szerencsejáték zrt. A Tippmix földi és a Tippmixpro online fogadási rendszerében a legnépszerűbb 11 hagyományos e-sportjáték 81 piaccal, illetve a szimulátor típusú bajnokságok esetében további három sportág számos piaccal vált fogadhatóvá.
A Szerencsejáték Zrt. közleménye szerint az e-sportfogadás bevezetése válasz a koronavírusjárvány okozta kihívásokra, a lottótársaság ráadásul több új termék bevezetését is tervezi. Véleményünk szerint ebben nem kis szerepe van annak az uniós állásfoglalásnak is, mely a közösségi szabályokkal nem összeegyeztethetően ítélte meg a magyar szerencsejáték szabályozást, illetve annak erőteljes korlátozását.
Az e-sportfogadás keretében számos nemzetközi játéktípus elérhető, így például a többjátékos online csatateres játékok (MOBA) közül a League of Legends (LOL), a Dota 2, az Arena of Valor és a King of Glory (utóbbi kettő mobiljáték), a belső nézetű lövöldözős játékokból a Counter Strike: Global Offensive (CS:GO), a Rainbow Six Siege, Call of Duty és az Overwatch, a valós idejű stratégiai játékokból pedig a Starcraft. Bevezetésre került az e-sport kártyajátékok közül a Hearthstone, amely szintén a kínálat részét képezi, valamint az egyik kategóriába sem sorolható Rocket League. Ezen kívül fogadható a szimulátor típusú e-sportok közül a FIFA20, az NBA2K és az NHL2K is. Az e-sport mérkőzések döntő többségéhez pedig live stream is biztosított a Tippmixpro oldalán.
Az e-sportok fogadási mechanizmusa megegyezik a jelenlegi Tippmix és Tippmixpro sportmérkőzésekével, így biztosított a közös fogadás is játékosaink számára. Ugyanolyan módon lehet fogadni egy szervezett bajnokságon belüli videojáték mérkőzésre, mint például egy Bajnokok Ligája futballmérkőzésre.
Az e-sport fogadás ma már a globális fogadási piac egyik legnépszerűbb és legdinamikusabban bővülő szegmense. A Covid-19 járvány alatti időszakban az élő sportesemények kínálatának beszűkülésével egyidőben nemzetközi felmérések alapján többtízszeresére nőtt az e-sport fogadás forgalma az első 6 hétben a legnagyobb nemzetközi sportfogadási oldalakon. A vírusidőszak a hagyományos e-sportok népszerűségét kiteljesítette, és a szimulátor típusú játékok előre nem várt robbanásszerű térnyerése következett be.
Mivel a League of Legends, a Dota 2 és a CS:GO teszi ki a nemzetközi e-sport fogadási forgalom túlnyomó részét, ennek megfelelően a Szerencsejáték Zrt. kínálatában is ez a három játék jelenik meg a legtöbb fogadási piaccal, valamint ezen e-sport játékok esetében elérhető a mérkőzés előtti fogadás mellett az élő fogadás is, a fogadási élményt pedig a Tippmixpro oldalán követhető élő streamek teszik teljessé. A virtuális labdarúgás, azaz a FIFA szintén fogadható élőben is, ahogy a szimulátor típusú játékok közül a kosárlabda és a jégkorong is.
Az e-sport szegmens évről évre növekszik Magyarországon, 2020-ban 540 ezer főre nőtt az e-sport közösség bázisa. Jelenleg a felnőtt lakosság 61%-a, összesen mintegy 3,8 millió fő játszik videojátékokat Magyarországon és 2020-ra 540 ezer főre nőtt azon játékosok száma, akik e-sport játékokkal játszanak, maguk is versenyzők, vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen Magyarországon. (Forrás: eNET, Esport1, Esportmilla e-sport kutatás 2020. június).